Powakacyjna depresja – czyli 6 sposobów, jak radzić sobie z PHT - Stylowe Podróże | Luxury Travel Style Blog
Lifestyle

Powakacyjna depresja – czyli 6 sposobów, jak radzić sobie z PHT

26 czerwca 2017
FavoriteLoadingDodaj do ulubionych

Właśnie wróciłeś z długo wyczekiwanych wakacji i zamiast tryskać energią oraz dobrym humorem chodzisz naburmuszony, kłótliwy, zmęczony i skrajnie smutny. Nie martw się, nie Ty jeden! Najprawdopodobniej dopadło Cię Post Holiday Tension – PHT, czyli napięcie pourlopowe. Skoro zjawisko to otrzymało już fachową nazwę, oznaczać to może tylko, że temat jest naprawdę poważny.

Badania serwisu Tripadvisor dowodzą, że ponad 70% osób tuż po wakacjach dopada powakacyjny dołek.

Obawiam się, że ja również zaliczam się do grona wrażliwców, którzy często odchorowują swoje wakacje. Męczą mnie wtedy częste bóle głowy, apatia, a nawet bezsenność. Nie można się jednak dać pokonać PHT i trzeba wziąć byka za rogi. Poznajcie moje 5 sprawdzonych pomysłów radzenia sobie z powakacyjną depresją. A może wspólnie rozszerzymy listę o kolejne pomysły, napiszcie mi o nich!

 Moje 6 sposobów walki z powakacyjną depresją, czyli PHT

#1 Ułóż plan działania

Nie rzucaj się od razu w wir obowiązków służbowych. Ustal priorytety i spokojnie wdrażaj się na nowo do pracy. Rób sobie częste przerwy na przysłowiową kawę i jeśli to możliwe poproś innych o pomoc w nadrobieniu zaległości. W wersji idealnej, wróć z wakacji kilka dni wcześniej, zanim będziesz musiał stawić się biurze. Ten dodatkowy czas pozwoli Ci na lepszą aklimatyzację.

#2 Obowiązki domowe nie uciekną

Do niedawna moją typową przypadłością pourlopową była swoista przemiana w praczkę. Sterty zalegającego prania budziły we mnie agresję, którą podsycał fakt, że nic nie schnie! Od kilku miesięcy jednak jestem właścicielką suszarki, której zakup był trafiony w 100%. Dlatego chętnie polecam każdemu korzystanie z wszelkich rozwiązań technologicznych, ułatwiających codzienne prace domowe.

Domyślam się, że może Cię także zainteresować tekst Jet lag – co to jest i jak sobie z nim radzić?

#3 Zorganizuj przyjęcie

Zaproś znajomych na przyjęcie, połączone z oglądaniem Twoich zdjęć z wakacji. Byłoby wspaniale, gdybyś poczęstował gości przystawkami typowymi dla regionu, w którym wypoczywałeś. Niech oni również poczują tamtejszą atmosferę, a może nawet pomogą Ci w przygotowaniu kolacji. Wspólne gotowanie jest bardzo na czasie i skutecznie poprawia humor biesiadnikom. Lokalne przyprawy to także niezły pomysł na upominki dla znajomych i własne pamiątki z wakacji – koniecznie przeczytajcie tekst, jakie znajduje się tutaj.

 Moje 6 sposobów walki z powakacyjną depresją, czyli PHT

#4 Odwiedź kriokomorę

Naukowcy dowodzą, że krótki ok. 5-minutowy pobyt w temperaturze -150 stopni Celsjusza potrafi zdziałać cuda. Wystarczy kilka seansów i PHT podobno znika, jak ręką odjął. Nie sprawdzałam tej metody na własnej skórze, ale może ktoś z Was tak. Napiszcie mi o tym koniecznie.

#5 Obejrzyj film

Nic tak nie koi nerwów, jak wieczór filmowy spędzony w gronie najbliższych. Poszukaj zatem filmów, jakie zostały nakręcone w miejscu Twoich wakacji. Przekonasz się, że to niesamowicie miłe uczucie zobaczyć na ekranie telewizora znajome krajobrazy, które jeszcze kilka dni temu widziałeś na własne oczy. Myślę, że zainteresuje Cię także mój tekst #TOP16 filmów inspirujących do podróży – ranking bardzo subiektywny.

#6 Zaplanuj kolejny wyjazd 🙂

Tak, to mój ulubiony lek na powakacyjną depresję! Jest zawsze skuteczny, i jedynie poza odchudzeniem portfela, nie ma innych skutków ubocznych. Podpowiadałam Wam już, jak samodzielnie organizuję wyjazdy – przeczytać o tym możecie tutaj. Na tym polega urok wakacji – nie tylko na błogim lenistwie, ale przede wszystkim na snuciu planów i czekaniu na ich spełnienie.

Ściskam Was stylowo i zapraszam do naszego Klubu!

Klub Stylowych Podróżników

Poczekaj sekundkę!

Dziękuję! Sprawdź teraz pocztę e-mail i potwierdź subskrypcję 🙂

Ania 🙂

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

4
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
AniaoLAOleńkaMichał Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał
Gość
Michał

Ja mam zaplanowane kilka wyjazdów do przodu :-)))

Oleńka
Gość
Oleńka

Powakacyjna depresja może być w ogóle znakiem, że coś jest z nami nie tak – tj. że może jest nam ciężko, może po prostu jesteśmy silnie przygnębieni i nie odczuwamy radości z codzienności. Wielu z nas traktuje urlop, wyjazd, jako ucieczkę od rodziny, od pracy, normalnego życia, szarej rzeczywistości. Warto pracować nad sobą i odnajdywać szczęście w małych rzeczach, wtedy wyjazd nie będzie ucieczką, tylko częścią naszego życia. Uświadomiłam sobie na terapii w Psychologgii Plus, że trzeba odkrywać piękno też w małych rzeczach. Moja terapeutka wspierała mnie, kiedy załamana wróciłam z trwającego trzy tygodnie urlopu na Malcie, załamana – nie… Czytaj więcej »

oLA
Gość
oLA

Powakacyjna depresja może być w ogóle znakiem, że coś jest z nami nie tak – tj. że może jest nam ciężko, może po prostu jesteśmy silnie przygnębieni i nie odczuwamy radości z codzienności. Wielu z nas traktuje urlop, wyjazd, jako ucieczkę od rodziny, od pracy, normalnego życia, szarej rzeczywistości. Warto pracować nad sobą i odnajdywać szczęście w małych rzeczach, wtedy wyjazd nie będzie ucieczką, tylko częścią naszego życia. Uświadomiłam sobie na terapii w Psychologgii Plus, że trzeba odkrywać piękno też w małych rzeczach. Moja terapeutka wspierała mnie, kiedy załamana wróciłam z trwającego trzy tygodnie urlopu na Malcie, załamana – nie… Czytaj więcej »

Inline
Inline