Instagram

Obserwuj mnie!

Lifestyle

Powakacyjna depresja – czyli 5 sposobów, jak radzić sobie z PHT

26 czerwca 2017
FavoriteLoadingDodaj do ulubionych

Właśnie wróciłeś z długo wyczekiwanych wakacji i zamiast tryskać energią oraz dobrym humorem chodzisz naburmuszony, kłótliwy, zmęczony i skrajnie smutny. Nie martw się, nie Ty jeden! Najprawdopodobniej dopadło Cię Post Holiday Tension – PHT, czyli napięcie pourlopowe. Skoro zjawisko to otrzymało już fachową nazwę, oznaczać to może tylko, że temat jest naprawdę poważny.

Badania serwisu Tripadvisor dowodzą, że ponad 70% osób tuż po wakacjach dopada powakacyjny dołek.

Obawiam się, że ja również zaliczam się do grona wrażliwców, którzy często odchorowują swoje wakacje. Męczą mnie wtedy częste bóle głowy, apatia, a nawet bezsenność. Nie można się jednak dać pokonać PHT i trzeba wziąć byka za rogi. Poznajcie moje 5 sprawdzonych pomysłów radzenia sobie z powakacyjną depresją. A może wspólnie rozszerzymy listę o kolejne pomysły, napiszcie mi o nich!

 

 Moje 5 sposobów walki z powakacyjną depresją, czyli PHT

 

#1 Ułóż plan działania

Nie rzucaj się od razu w wir obowiązków służbowych. Ustal priorytety i spokojnie wdrażaj się na nowo do pracy. Rób sobie częste przerwy na przysłowiową kawę i jeśli to możliwe poproś innych o pomoc w nadrobieniu zaległości. W wersji idealnej, wróć z wakacji kilka dni wcześniej, zanim będziesz musiał stawić się biurze. Ten dodatkowy czas pozwoli Ci na lepszą aklimatyzację.

#2 Obowiązki domowe nie uciekną

Do niedawna moją typową przypadłością pourlopową była swoista przemiana w praczkę. Sterty zalegającego prania budziły we mnie agresję, którą podsycał fakt, że nic nie schnie! Od kilku miesięcy jednak jestem właścicielką suszarki, której zakup był trafiony w 100%. Dlatego chętnie polecam każdemu korzystanie z wszelkich rozwiązań technologicznych, ułatwiających codzienne prace domowe.

Domyślam się, że może Cię także zainteresować tekst Jet lag – co to jest i jak sobie z nim radzić?

#3 Zorganizuj przyjęcie

Zaproś znajomych na przyjęcie, połączone z oglądaniem Twoich zdjęć z wakacji. Byłoby wspaniale, gdybyś poczęstował gości przystawkami typowymi dla regionu, w którym wypoczywałeś. Niech oni również poczują tamtejszą atmosferę, a może nawet pomogą Ci w przygotowaniu kolacji. Wspólne gotowanie jest bardzo na czasie i skutecznie poprawia humor biesiadnikom. Lokalne przyprawy to także niezły pomysł na upominki dla znajomych i własne pamiątki z wakacji – koniecznie przeczytajcie tekst, jakie znajduje się tutaj.

 Moje 5 sposobów walki z powakacyjną depresją, czyli PHT

#4 Odwiedź kriokomorę

Naukowcy dowodzą, że krótki ok. 5-minutowy pobyt w temperaturze -150 stopni Celsjusza potrafi zdziałać cuda. Wystarczy kilka seansów i PHT podobno znika, jak ręką odjął. Nie sprawdzałam tej metody na własnej skórze, ale może ktoś z Was tak. Napiszcie mi o tym koniecznie.

#5 Zaplanuj kolejny wyjazd 🙂

Tak, to mój ulubiony lek na powakacyjną depresję! Jest zawsze skuteczny, i jedynie poza odchudzeniem portfela, nie ma innych skutków ubocznych. Podpowiadałam Wam już, jak samodzielnie organizuję wyjazdy – przeczytać o tym możecie tutaj. Na tym polega urok wakacji – nie tylko na błogim lenistwie, ale przede wszystkim na snuciu planów i czekaniu na ich spełnienie.

Ściskam Was stylowo i zapraszam do naszego Klubu!

Klub Stylowych Podróżników

Poczekaj sekundkę!

Dziękuję! Sprawdź teraz pocztę e-mail i potwierdź subskrypcję 🙂

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Michał Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał
Gość
Michał

Ja mam zaplanowane kilka wyjazdów do przodu :-)))

Inline
Inline